vrijdag 30 maart 2012

Oorverdovend lawaai

Nu moet ik u tussendoor toch even vertellen wat ik nu meemaak. Vanochtend zat ik rustig aan m'n laptop te schrijven toen ik een op de achtergrond gebrom hoorde, een ondefinieerbaar geluid dat steeds maar sterker werd. Een half uur geleden was de herrie zodanig toegenomen dat ik me nog maar moeilijk kon concentreren. Dus stapte ik naar buiten, op zoek naar de boosdoener die ik verdorie op z'n donder zou geven. Maar wat bleek? Het oorverdovende lawaai is afkomstig van miljoenen vliegen die zich in het dorp verzameld hebben. Op het wegdek, op de muren, overal zijn ze. Nog nooit heb ik zoiets eerder gezien. Een dorpeling vertelt me dat dit slechts enkele uren per jaar gebeurt. Tegen het einde van de middag zullen ze weer weg zijn en dan kan de stilte voor een jaar terugkeren. Waarom zijn de zwaluwen er niet eerder? Die zouden vandaag een luie topmaaltijd hebben gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten