woensdag 21 maart 2012

Het ding weigert

En ineens was hij daar, na de lunch, mijn grote vriend de loodgieter. Hij verontschuldigde zich in alle toonaarden, zodanig dat ik bijna medelijden kreeg. Ik vroeg of hij iets wilde drinken, want dat is gebruikelijk in deze contreien. Dat aanbod sloeg hij resoluut af, hij wilde meteen beginnen, zonder een seconde te verliezen. Want, zo redeneerde hij, u hebt al lang genoeg op stromend water gewacht. Kijk, zo zijn de Fransozen nu ook weer. Als ze eenmaal je probleem beseffen, gaan ze door het vuur. Alleen jammer dat hun besef altijd zo traag op gang komt.
Het moet gezegd, hij heeft puik werk geleverd. Lekke thermostaatkraan van de douche vervangen, het mechaniek van de toiletpot een bemoedigend klopje gegeven en alle onverhoopte gaten dichtgestopt. Laat de volgende winter maar komen!
Nu ik eindelijk water heb, laad ik fluitend de afwasmachine vol en druk op het daartoe bestemde knopje. Het blijft stil, het ding weigert. Dat is dan weer mijn volgende probleem. Wie zal ik bellen?

1 opmerking:

  1. Het is een feest der herkenning.
    Leidinkjes in de afwasser ook bevroren geweest?
    Bas

    BeantwoordenVerwijderen