zaterdag 8 juni 2013

Groeten uit de Périgord verkrijgbaar

De afgelopen week was Carine in Saint-Pompon en heeft allerlei adressen bezocht die het nieuwe boek "Groeten uit de Périgord" willen verkopen. Wanneer u deze zomer Saint-Pompon bezoekt, kunt u het boek kopen in het café van Bruno, in het postkantoor, op de campings en bij de tables d'hôtes. Maar ook op andere plaatsen in de Périgord kunt u terecht, van Belvès tot Domme en in diverse restaurants. Het kost € 24,95 en ik verzeker u dat u véél waar voor uw geld krijgt.
Wilt u het boek ter plaatse gesigneerd hebben? Dat kan. Van half juni t/m eind juli ben ik in Saint-Pompon aan het werken aan Château Norbert. Kom gerust langs, mijn pen ligt klaar.
Carine en ik zijn trouwens van plan om op de zaterdagavonden een standje te bemannen op de Marché Gourmand van Saint-Pompon. Wanneer u tussen half juni en eind augustus in de buurt van de Périgord bent, is dat een omweg waard. Allerlei producentjes en boertjes uit de buurt zetten dan een oud vrachtwagentje of marktkraampje neer en gaan hun specialiteiten voor u bereiden. Van truffelomelet tot een stuk vlees, van oesters tot mosselen, van dessertjes tot paella, van salade tot sardines, van foie gras tot pizza, van kaas tot worst, enzovoort. Meestal is er live muziek bij, de dorpelingen hebben zelfs een dansvloertje getimmerd. Op het dorpsplein worden lange tafels met bankjes opgesteld waaraan het gezellig toeven is. De spelregels? Neem uw eigen bestek en glaswerk mee. Ook kunt u uw eigen wijn meenemen, maar ik voorspel u dat de wijn in Saint-Pompon goedkoper zal zijn. Leuk voor volwassenen, leuk voor kinderen en avondvullend voor weinig geld. De Marché Gourmand is er tijdens het seizoen op alle zaterdagavonden. Zie ik u in Saint-Pompon?


Zoekt u mij? Zoek dan naar dit huis, het kan niet missen;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten