dinsdag 22 juli 2014

Uit puur plezier

Klusjes, klusjes, klusjes, er liggen altijd nog klusjes waar je niet echt zin in hebt. Je ontwijkt ze zoals een travestiet op naaldhakken een hondenpoep ontwijkt. Je moet dan veel moed verzamelen, met het verstand op nul en de blik op oneindig begin je eraan. Dat was mijn voornamelijke lot toen ik terug in Saint Pompon kwam. Maar zie, al die klusjes zijn geklaard. Ik kan me nu vermaken met dingen die ik graag doe. Creëren. Vanuit nul iets tevoorschijn toveren, zo mogelijk met materialen die niets kosten of met spullen die ergens niets liggen te doen. Uit puur plezier.

Zo heb ik nu een trap aangelegd die rechtstreeks uit de 11e eeuw zou kunnen stammen. Deze trap leidt naar het toekomstige zwembad. Ik ben daar best wel tevreden over en stap driemaal daags parmantig over de treden. Het oranje ding links is de servicebuis waardoor straks de electra en zo moet passeren.


Vervolgens ben ik met een kotje bezig, voornamelijk met oude rotzooi in elkaar geschroefd. De pannen liggen al op het dak. De muren ga ik nu afwerken met oude planken, de eerste ziet u aan de rechterzijde al zitten, de rest staat ter linkerzijde paraat. Straks, als het ding klaar is, zal u mij mailen voor een offerte, want zo'n kotje wil iedereen. Nee, ik ga geen konijnen of kippen houden, de bedoeling is dat hierin de techniek van het zwembad wordt ondergebracht.


A propos, ik had u nog niets verteld over de eerste Table Gourmande die wij afgelopen zaterdagavond hielden. We hadden diverse vrienden uitgenodigd die allemaal een gerechtje plus wat wijn moesten meenemen. Het werd een topavond, we waren met een man of veertien dus waren er gerechtjes bij de vleet. Kipsaté met pindasaus, garnalenspiesjes en dat soort lekkernijen. De avond werd afgesloten met een grote schaal Pavlova. Super! 




1 opmerking:

  1. Supertrap en perfect kotje.(hier bij ons noemen we dat een hosje)
    En die Table Gourmande. Wat een mooi initiatief.

    BeantwoordenVerwijderen