dinsdag 15 juli 2014

Vakantiehuis in de Dordogne. Iets voor u?

Ons oude huis waar we jarenlang aan werkten, staat voortaan te koop bij een makelaar in Sarlat. Elders in deze blog heb ik het huis zeer uitvoerig omschreven. Het is deels 14e eeuws, in de loop van honderden jaren is er telkens aan verbouwd geweest. Daar heb ik nog een schepje bovenop gedaan door het zeer zorgvuldig te restaureren. Het voorname huis (maison de bourg) met zijn enorme gevel ligt midden in het middeleeuwse dorpscentrumpje van Saint Pompon, pal tegenover de dorpspoort uit de honderdjarige oorlog.

Een grote living, twee grote kamers, twee badkamers (waarvan één met bubbelbad), twee keukens, kantoortje, garage, wijnkelder, de hele zolder is nog leeg en biedt extra mogelijkheden. Begane grond en verdieping hebben elk een eigen ingang. Er is geen naastliggende tuin, wel een terras. Buiten de dorpsmuren ligt een stuk grond, vroeger moestuin, dat bij het huis hoort.

Ik besef maar al te goed dat ik mijn investeringen nooit zal terugverdienen, zelfs als ik mijn uurloon op nul zet. De tijd is er nu eenmaal niet naar om te verdienen. Het huis staat nu te koop voor 176.000 euro. Dat is spot- en spotgoedkoop. Interesse? Mail dan even naar carine@saisonnier.net

Kijk nog even naar de zeer uitgebreide beschrijving met vele foto's: http://saintpompon.blogspot.fr/2014/01/huis-te-koop-1.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten