zaterdag 2 augustus 2014

Vide Grenier eclatant succes


Dit jaar was de rommelmarkt (vide grenier betekent letterlijk zolder leegmaken) qua omzet een enorm succes omdat ik mijn oude motorfiets verkocht. Deze is nu op weg naar de omgeving van Nijmegen. Ik heb er een traditie van gemaakt om jaarlijks nieuwe producten te presenteren, meestal verschijnen ze de volgende dag in de krant Sudouest en dat is wel leuk. Het is echter moeilijk om Fransen te overtuigen, je moet praten als Brugman. De producten die vorig jaar onverkocht bleven, werden wederom geëtaleerd, zonder succes. Het betrof de niersteen van een Neanderthaler en een potje met pies van Napoléon zelf.


Een nieuw product dit jaar was het magische zand van Saint Pompon dat ik in weckpotjes had gedaan. Je moet dit zand in je bed strooien en voelt je de volgende ochtend bij het opstaan veel gelukkiger. Nota bene lukte het me om enkele potjes te verkopen! Zelfs de echtgenote van de plaatselijke beenhouwer telde er drie euro voor neer.

Van de opbrengst heeft Carine een bak frieten gekocht, van straathandel krijgt men honger.





1 opmerking: