dinsdag 12 augustus 2014

U komt vrijdag??

De kogel is door de kerk, Carine hebben dus definitief besloten om ons in het gemeentehuisje van Saint-Pompon te laten inschrijven als officiële inwoners. Niet dat we in het begin heel vaak op Château Norbert zullen zijn, dat kunnen we ons gezien de noordelijke werkzaamheden nog niet permitteren. Maar het begin is er!
Aanstaande vrijdag is een feestdag, onze medewerkers zijn dan vrij. Voor ons is dat een uitgelezen moment om een vrachtwagentje te huren om onze meubelen, liederlijke snuisterijen en overige onzinnige zaken naar Frankrijk te verplaatsen. Donderdagmiddag inladen, 's nachts vertrekken, een uurtje of tien rijden. Dat wil zeggen dat we, als alles normaal verloopt, vrijdag rond het middaguur in Saint-Pompon zullen arriveren. De vrachtwagen uitladen, eten, slapen en zondagochtend weer naar het noorden. Moeten Carine en ik die vrachtwagen alleen uitladen? Welnee, want we denken dat er vrienden in de buurt wonen of anderszins ronddolen die ons zullen helpen. Sommigen lezen nota bene deze blog dus ze zijn nu al geïnformeerd. Bovendien zullen we zoals altijd mogen rekenen op onze jeugdige dus sterke vrienden timmerman Frédéric en wijnboer Christian. Hoop ik.

Weet u wat? We maken er gezamenlijk een feestje van. Carine laten we niet uitladen, met haar instemming plaatsen we haar in de keuken. Zij gaat voor de noeste arbeiders Belgische frieten met Carbonade Flamande (stoofvlees) maken en ik zoek er in de kelder een paar leuke flesjes bij. Tapbier hebben we ook. Na het uitladen maken we er als récompense met z'n allen een leuke avond van. Bent u in de buurt en doet u mee?? Afspraak vrijdag rond het middaguur in Saint-Pompon op Château Norbert. Als het even meezit, zijn we nog eerder klaar dan Carine. U komt? Gezellig!

O ja, nog even over mijn whiskyvoorraad. Eerder had ik u gemeld dat ik beren op de weg zag, dat ik bang was om met 400 flessen de grens te passeren. Dat probleem is nu opgelost en wel uit onverwachte hoek. Een lezer heeft me aangeboden om de partij per Europese diplomatieke post naar Strasbourg over te brengen. Fantastisch en briljant gevonden!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten