dinsdag 3 maart 2015

plaoplatre en knauf



Momenteel houd ik me vooral bezig met frutselwerk. Betimmeringen maken, daartegen gipsplaten schroeven en vervolgens plekken. Plekken zeggen ze in de Kempen, stucadoren zeggen ze in Den Haag, bezetten zeggen ze in Duitsland. Tegen gipsplaten zeggen de Fransen placoplatre. Dat komt omdat de fabriek die ze maakt zo heet. De vakmannen gebruiken echter een woord dat ik aanvankelijk niet begreep. Ze zeiden Béatrèse of zoiets. Tot ik erachter kwam dat ze BA13 bedoelen. Gipsplaten zijn in Frankrijk volop te krijgen. Maar voor het plekken hebben ze niet veel bijzonders in huis. Na zoveel verbouwingen in binnen- en buitenland ben ik helemaal verknocht geraakt aan Knauf Goldband. Telkens als ik naar het zuiden afreis, ligt de auto vol zakken met dat spul, want de Fransen hebben er nog nooit van gehoord. Maar ze worden wildenthousiast als ze me bezig zien. Een enkeling noemt me zelfs mister knauf.

Ik zou u nog op de hoogte houden van de stand der voertuigen. Immers zou mijn antieke tractor onderhanden worden genomen en moest ik het R4-tje testen. Niets van dat alles. Aan de tractor is nog helemaal niets gebeurd. En Fréderic heeft de sleutels van de R4 verstopt of zoiets. Hij is niet in het dorp. Ik ben ditmaal niet naar Pompon gereisd met een van mijn Amerikanen, maar heb de auto van Carine bij me, een Tuscon. Helaas passen daar geen gipsplaten in. In augustus, jammerlijk net na de zomervakantie, wordt mijn nieuwe auto geleverd, waar ze wel in passen. Die kan u zien op mijn andere blog norbertkoreman;blogspot,com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten