zondag 24 maart 2013

Ook in Saint-Pompon is het wit

Van Carine krijg ik dagelijks berichten over hoeveel sneeuw er in Schilde gevallen is. Vandaag, 24 maart nota bene, 8 cm. Ik moet zeggen dat het in Saint-Pompon ook wit is, maar dat heeft dan weer te maken met de madeliefjes die van de lentezon genieten.

Al drie dagen en nachten staat bij mij de verwarming uit, het is werkelijk prachtig weer, blauwe hemel, windstil, de thermometer wijst in de zon 25 graden aan, in de schaduw 19.
Maar ineens kan alles veranderen. Terwijl ik dit schrijf, barst er een hevig onweer los. Er sijpelt een straaltje water uit het plafond, dus zal er wel weer een dakpan losliggen. Het snoeihout van onze notenbomen is gelukkig op tijd kleingezaagd, de buit is binnen en droog.

Als nu maar niet de electriciteit gaat uitvallen, want dat gebeurt bij onweer hier vaak. Enfin, het verheugt mij u te kunnen mededelen dat de keuken nu helemaal klaar is. De electricien kan de stopcontacten en plafondspots komen monteren.

Intussen ben ik bezig met het verwijderen van vele meters behang. Het gaat met millimeters tegelijk, vermoedelijk hebben ze vroeger iets anders dan behangplak gebruikt. Geen leuk werkje, maar wat moet dat moet.


3 opmerkingen: