dinsdag 19 maart 2013

6 gangen incl. wijn voor 13 euro

Frédéric was vanochtend met de keuken bezig, ik met tegelzetten. Daar krijgt men honger van dus gingen we bij Bruno lunchen. Ik heb het al vaker gezegd en niemand schijnt me te geloven: bij Bruno krijg je een lunch van zes gangen voor dertien euro. Het hele menu heb ik nu eens op de foto gezet als bewijs.

1. Het begint allemaal met soep. Kip-vermicelli dit keer. Tevens komt er een karaf wijn op tafel en mooi zuurdesembrood.


2. Een greep uit de saladebar. Konijnenvoer, enkele soorten charcuterie, een eitje en vinaigrette.


3. Het hoofdgerecht. Enkele mooie plakken van het varken, gepikeerd met knoflooktenen, vinaigrette van rode wijn. Daarbij linzen en mique (verloren brood).



4. Tijd voor kaas en boter. Cantal, brie en camembert.


5. Het dessert: u hebt de keuze tussen diverse fruitsoorten en een yoghurtje.


6. Een zeer mooie espresso completeert de goede maaltijd. A propos, wijn en water zijn gratis.


3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er een simpele, maar erg voedzame maaltijd uit! Ik krijg het water al in de mond!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke maaltijd, lijkt me. De mique die je bij het hoofdgerecht kreeg, was die zoetig (zoals onze wentelteefjes), of zoutig?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoutig. Het recept is ergens op deze blog terug te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen