dinsdag 29 maart 2011

Caroline

Enkele jaren geleden maakte ik op deze blog al melding dat zelfs Caroline in Saint-Pompon is geweest. De naam Caroline zegt u wellicht niet veel, voor Franse kinderen is het een echte vedette. De boekenserie heeft al vele generaties meisjes rode oortjes bezorgd. Op een Franse rommelmarkt (in Mussidan) kwam ik plotseling de eerste druk uit 1963 van de aflevering tegen waarin Caroline met haar circus Saint-Pompon bezoekt. Uiteraard kocht ik het boek, het is een zeldzaamheid.
Un beau matin, le petit village de Saint-Pompon est réveillé par des cries joyeux et des éclats de fanfare.
Op een mooie ochtend wordt het dorpje Saint-Pompon wakker door vrolijke kreten en trompetgeschal.

, dit Caroline aux enfants de Saint-Pompon. répondent en choeur Caroline et ses amis.
"Tot de volgende keer, mijn lieve vriendjes, we komen terug", belooft Caroline de kinderen van Saint-Pompon. Wanneer? Ja, wanneer? vragen de kinderen. "Volgend jaar", antwoorden Caroline en haar vrienden in koor.
Mooi hè!

1 opmerking:

  1. Ik zit bijna te kwijlen;) Caroline's circus!! Wat zou ik dat boek graag in mijn boekenkast willen hebben. Liefst Nederlandstalig, ik ben er al zo lang naar op zoek. Dat is het boek dat mijn liefde voor lezen heeft ontwikkeld. Mocht je er afstand van willen doen, graag! Zelfs al is het Franstalig, alleen de plaatjes al.... Ik heb er best wel iets voor over.

    BeantwoordenVerwijderen