woensdag 8 juli 2015

Algemene update begin juli 2015

De eerste weken van mijn verblijf in het lieflijke Saint-Pompon, ik meldde het u al, besteedde ik aan het schrijven van de experimentele roman SNAREN. Veel meer kon ik overigens niet doen met mijn gebroken rib, zeker geen gebouwvak. Stilaan wordt de pijn minder en kan ik beter bewegen. Omdat Carine in aantocht was, heb ik toch maar een en ander gedaan, zoals grasmaaien, zwembad opzetten en mijn eigen rotzooi opruimen. Het in de winter gezaaide gras begint al lekker op te schieten. Aan de plaatjes kan u zien hoe zeer ik mijn best deed.



Een klassieke zomerse bezigheid voor mij is het maken van de Ti'Ponch. Blanke rum en een grote hoeveelheid specerijen laten macereren en vervolgens mengen met sinaasappelsap. Een wolf in schaapskleren.



Dan moet ik u nog even met enige fierheid melden dat je vanaf de berg slechts twee gebouwen van de dorpskom kunt zien: de kerk en Château Norbert. 



1 opmerking:

  1. Stiekem ben ik wel benieuwd naar het opzetzwembad. Ik zet hem ook elke zomer weer op, de kinderen vinden het heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen