maandag 26 november 2012

Het werk vordert

Voordat ik uit Saint-Pompon vertrok, heb ik Frédéric aangesteld als chef d'oeuvre. Zo kan het werk lekker doorgaan en is mijn bedje gespreid als we in december weer naar het zuiden afzakken. Mijn chef stuurt me regelmatig foto's van de vorderingen. Gisteren werd het deurgat tussen de keuken en de séchoir (oude tabaksdrogerij) voltooid. In dat gat komt straks een mooie deur met kleine ruitjes plus luiken. Op de foto links van het deurgat is de ruimte waar straks de bar zal worden gebouwd. In het traliewerk in de buitenmuur links komen straks draai/kiepramen. De vloer van dit overdekte terras wordt vervangen door een kastanje parketvloer. Binnen de gemeentegrenzen groeien miljoenen kastanjes, dat hout kost bijna niets. Om een indruk te geven: voor een massieve parketvloer van 30 mm dik, inclusief leggen en afwerken, betaal ik 20 euro per meter!
Tussen de séchoir en de keuken is een hoogteverschil van 46 cm. Frédéric lost dat mooi op met een houten trapje. Ik ben voorlopig weer helemaal content.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten